Werken in de machinekamer - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Christianne Boon - WaarBenJij.nu Werken in de machinekamer - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Christianne Boon - WaarBenJij.nu

Werken in de machinekamer

Door: Arco

Blijf op de hoogte en volg Christianne

31 Januari 2015 | Madagascar, Toamasina

Voor wie het interessant vindt, hierbij wat technische praat over mijn werkzaamheden aan boord.
Toen we donderdag aan boord kwamen was er ook een monteur van MAN uit Denemarken bezig om de dieselmotoren van de generatoren na te kijken. Er was namelijk 1 van de 4 dieselmotoren defect. Nadat er wat onderdelen waren vervangen gingen ze weer testen. Toen bleek dat het parallelbedrijf van de generatoren niet goed ging. De verdeling van het vermogen was scheef en er was sprake van veel blindvermogen. Ze wisten niet goed wat te doen. Toen ze er achter kwamen dat ik daar wel verstand van zou kunnen hebben vroegen ze mij om ernaar te kijken. Dat wilde ik natuurlijk wel. Ik ben begonnen met metingen en ben stap voor stap alle generatoren afgegaan om de spanningsregelaars om de juiste manier in te regelen. Vrijdagavond nadat alle operatiekamers en de keuken gesloten waren hebben we alles getest. Het bleek nu beter te werken dan ooit en iedereen was happy. Het mooie was dat we vrijdagmorgen met het hele team van de machinekamer de dag zijn begonnen met gebed (doen ze elke dag met alle teams). Men ziet het echt als Gods voorziening dat ik hier nu op dit moment ben, zeker nu de problemen voor het grootste deel zijn opgelost. Volgende week ga ik samen met de hoofd elec een lijst opstellen met zaken die ze tijdens de volgende werfbeurt in Zuid Afrika vervangen willen hebben. Dus wie weet krijgt dit bezoek nog een positief vervolg voor Verhoef.

• 31 Januari 2015 - 13:59

Margaret:

hoi schatje,

Leuk verhaal, al snap ik er niet veel van haha!
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet!!
    Fijn dat jullie zo genieten en leuke dingen doen!!

Tot gauw liefs Margaret

• 31 Januari 2015 - 14:14

Adriaan:

Zo zie je maar dat niks voor niks is in het het leven. De juiste man op de juiste plaats.
    Veel succes de komende tijd en geniet er ook van.
    Doe de groeten aan de Blommetjes.

Adriaan

• 31 Januari 2015 - 20:30

Oma Boon:

Hoi lieve allen
    Wat mooi dat we jullie van morgen konden zien.
    En ook Arco dat je kon helpen, ja je bent niet zo maar daar,zag ertegenop dat jullie naar Madagaskar gingen. Nu ben je met elkaar in gebed geweest,en heb je kunnnen helpen.
    Wonderlijk kan het gaan. Nu wij wensen jullie het allerbeste toe en goede Zondag allen
    Gewenst .

Liefs en groeten van opa en oma Boon.

Tags: Africa Mercy