We zijn er! - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Christianne Boon - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Christianne Boon - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Christianne

Blijf op de hoogte en volg Christianne

28 Januari 2015 | Madagascar, Antananarivo

Lieve allemaal,

Na twee lange dagen reizen zijn we vandaag om half 4 aangekomen op de Africa Mercy.

Gisteren (27 januari) zijn we om 5 uur vertrokken naar Schiphol waar Dirk ons naartoe bracht. Na afscheid genomen te hebben zijn we ingecheckt en door de douane gegaan. Alles ging goed en om 7.30 zaten we in ons eerste vliegtuig richting Parijs. Na iets langer dan een uur kwamen we aan op de luchthaven van Parijs waar we na een lange omweg en zoektocht bij de goede gate aankwamen waar we opnieuw moesten inchecken en door de douane. Om 10.40 stegen we op voor een vlucht van 11 uur richting Antananarivo, Madagascar. We hebben genoten van de mooie uitzichten, films, muziek enz. Na een lange zit arriveerde we om 23.30 locale tijd op de luchthaven van Antananarivo. (Het is hier twee uur later). Daar werden we opgewacht door een vrouw van Mercy Ships die is begeleide met het krijgen van een VISA. Het gaat allemaal niet zo snel als in Nederland. Dus na ongeveer een half uur hadden we onze koffers. We gingen naar buiten waar er een busje op ons stond te wachten die ons naar het hotel bracht. Ik werd al gelijk geconfronteerd met de grote verschillen tussen hier en Nederland. Een meisje van nog geen 16 jaar oud met een minibaby op haar buik die aandrong met ons mee te gaan. Maar ja wat moet je. Je weet niet wat ze willen, wat ze gaan doen. Dus uiteindelijk weg gereden. Na 10 minuten kwamen we al aan in ons hotel het was toen 01.00 waar we een grote kamer hadden met twee tweepersoonsbedden en een hard matras. Na een kort nachtje ging om 06.00 de wekker. Douche en ontbijten. Om 07.00 stond er een busje voor ons klaar van Mercy Ships die we helemaal voor ons zelf hadden. De chauffeur wist goed de weg, door alle straatjes vol met mensen, kinderen, auto's, bussen, dieren, winkels. We keken onze ogen uit! Hoe verder we kwamen hoe warmer het werd. We zijn twee gestopt voor een plaspauze en uiteindelijk om 15.30 zijn we aangekomen in Tanatave waar het schip ligt in de haven. Koffers uitladen en de trap op tot Corne al naar beneden kwam stormen. En even later ook Petra en de lieve kids. Na een aantal formulieren te hebben ingevuld even bijkomen in het café. De kids wilde me alles laten zien en waren niet meer van me af te slaan. Maar dat geeft nietig ben blij dat ik ze weer zie. Ik heb ze gemist! We hebben allebei een aparte kamer op dek 5 met een mooi uitzicht over een stukje haven en de oceaan. Nu even lekker bijslapen het is hier nu 20.40.

• 28 Januari 2015 - 19:37

Margaret:

Fijn dat jullie zijn aangekomen!! Heerlijk om jullie koppies even te zien op FaceTime.
    We hopen dat jullie het fijn mogen hebben bij Corne en Petra en jij bij al je vrienden.
    We hopen snel weer iets te horen of lezen van jullie

XXX mama

• 28 Januari 2015 - 19:50

Opa En Oma Ambachtsheer.:

We zijn heel blij dat jullie veilig zijn aangekomen. Rust maar even uit voordat alle bezigheden beginnen. Groeten aan Petra,Corne en de kids!

• 28 Januari 2015 - 19:58

De Dubbeldammertjes :

Leuk om te lezen hoe de reis is verlopen en alle indrukken die jullie al op hebben gedaan .... geniet van deze bijzondere ervaring samen en welterusten xxx

• 28 Januari 2015 - 20:04

Anneke De Zwart:

een hele reis maar al veel gezien en beleefd hoop dat jullie een fijne tijd mogen hebben
    groetjes

• 28 Januari 2015 - 20:29

Oma Boon:

Wat fijn dat dat jullie reis goed verlopen is .wij zijn blij dat jullie op het schip zijn aan gekomen.dat zal wel een weerzien geweest zijn.
    Wij wensen jullie een goede tijd toe met de fam Blom en de mensen op het schip.
    Liefs en groeten ook voor de fam Blom.
    Van opa en oma Boon

• 28 Januari 2015 - 21:06

De Deelentjes:

Fijn dat de reis goed is verlopen. Wij hopen dat jullie een fijne tijd hebben op het schip. Heel leuk om jullie zo te volgen. Een lieve groet van ons allemaal en speciaal van Dirk.

• 28 Januari 2015 - 21:39

Anneke Breedveld:

Hallo Arco en Chrstianne
    het was een vermoeiende reis voor jullie
    ik wil jullie een hele fijne tijd toewensen met elkaar
    hartelijke groeten ook aan de familie Blom
    Anneke Breedveld